KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

ال-کارنیتین چیست

ال-کارنیتین توسط اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از سلولهای چربی میشود. این ماده شیمیایی موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری میشود.
میتوکندری را میتوان موتورخانه سلولهای بدن دانست . در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این قسمت از سلولها تولید میشود.
برخی از شواهد نشان میدهد که میزان نیاز به ال-کارنیتین در دوران کودکی و همچنین در زمان های خاصی مانند بارداری و شیردهی که میزان نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد کمی بالا میرود که این افزایش نیاز موجب به افزایش تولید این ماده غذایی از سوی بدن میشود.
همچنین بنظر میرسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. به عنوان مثال یک تحقیق نشان داده است میزان کارکرد غیر نرمال و تپش غیرعادی قلب بعد از 45 هفته مصرف 4گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی های قلبی و عروقی رنج میبردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است.
همچنین تحقیق دیگر نشان داده است که مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران میتواند حتی تا 25% میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد.
همچنین تحقیقات نشان داده است افرادی که از مکمل های ال-کارنیتین استفاده مینمایند بعد از انجام فعالیت های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی میشوند. این تحقیق همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت قبل و بعد از دویدن به مسافت 20 کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد.
همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف 100 میلی گرم ال-کارنیتین به ازای هر کیلو وزن افراد و کودکان تالاسمی ماژور به مدت 3 ماه موجب کاهش نیاز بدن این افراد به تصفیه خون شود.
شواهد عملی حاکیست که میزان ال-کارنیتین در مواد غذایی لبنی و گوشتی به میزان فراوان یافت میشود.
توصیه من به شما این است که با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و مناسب میزان ال-کارنیتین و همچنین لیزین و متیونین جذب شده توسط بدن و نهایتا میزان ساخت این ماده ضروری را در بدن افزایش دهید.
استفاده از این مواد غذایی را هم تنها برای ورزشکاران حرفه ای و در سطوح قهرمانی آنهم تحت نظر متخصص تغذیه ورزشکاران یا پزشک متخصص ورزش توصیه مینماییم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد